Alleen juridisch advies op afspraak

Voortaan alleen nog maar op afspraak.
Foto: Juridisch Loket

Het Juridisch Loket aan de Noorderkade in Alkmaar sluit, net als negentien andere vestigingen, de balie voor advies op 7 april. Vanaf 11 mei volgen de balies van de resterende vestigingen. Er wordt voortaan vooral telefonisch en online advies gegeven of op afspraak bij een vestiging.

Nieuws Direct meldt dat het Juridisch Loket de balies sluit om het hoge aantal klanten te kunnen blijven helpen. Algemeen directeur Jan Albert Waal wordt geciteerd: “De wachtrijen aan de telefoon en aan de balie liepen op, terwijl het Juridisch Loket met minder personeel het werk moest doen. We moeten onze middelen slim inzetten om toch zo veel mogelijk mensen te helpen.”

De juristen in de vestigingen adviseren voortaan alleen nog op afspraak. Even binnenlopen voor advies is niet meer mogelijk. Waal: “Door deze aanpassing van onze werkwijze houden we meer personeel beschikbaar voor de telefonische dienstverlening. Zo kunnen we de lange wachttijden terugdringen. Klanten hoeven niet meer onnodig lang voor onze balie te wachten.”

Afspraak

Klanten die 0900-8020 bellen krijgen een persoonlijk juridisch advies van een van de 250 juristen die bij het Juridisch Loket werken. Blijkt aan de telefoon dat een uitgebreid juridisch advies nodig is, dan wordt er een afspraak gemaakt bij een vestiging in de buurt. De vestigingen blijven bestaan voor het houden van spreekuren op afspraak.

Het Juridisch Loket richt zich op mensen met een lager inkomen en weinig vermogen. Vanzelfsprekend kan iedereen op de website www.juridischloket.nl terecht voor antwoord op een juridische vraag. Naast juridische informatie en tips zijn er ook handige voorbeeldbrieven beschikbaar. Ruim drie miljoen mensen raadplegen jaarlijks deze website.

Reacties

Cookieinstellingen