Gemeente maakt 80-jarige overstuur

Half uurtje hulp kan er wel af....
Foto: pixabay.com

De informatie aan ouderen in Alkmaar is nog steeds rommelig. Dit constateert Arie Epskamp, fractievoorzitter van SeniorenPartij Alkmaar (SPA), naar aanleiding van een gesprek met een oudere dame, die volledig over de rooie was’.

Arie: “Recentelijk kreeg ik een telefoontje van een oudere dame. Ze was helemaal overstuur. Zij vertelde dat ze was gebeld door iemand van de gemeente (naam bij mij bekend, AE) met de vraag hoeveel kamers er eigenlijk waren in haar huis.  Op het antwoord reageerde de ambtenaar: ‘Dan kan er wel een half uurtje huishoudelijke hulp af’.”

Mevrouw volledig in de stress, aldus Arie. “De huishoudelijke hulp schoot haar liefdevol te hulp, door aan te bieden de gemeente te bellen en om opheldering te vragen. Ondertussen had mevrouw contact met mij gezocht en ik beloofde haar ook contact te zoeken met de gemeente.”

“Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Inmiddels zijn bijna drie dagen verstreken en ik heb taal noch teken vernomen van de desbetreffende afdeling. Ik ben eerst via de griffie doorverbonden, en kwam bij een telefonische beantwoorder terecht. Naam en telefoonnummer plus een omschrijving van de zaak ingesproken.”

Ongekend

“ ’s Middags via 14072 gepoogd contact te krijgen, uiteindelijk laat een medewerker gesproken. Vol begrip gaf zij aan dat ik daarvoor toch echt met haar collega mevrouw X (omwille van privacy geen namen, AE) moest spreken. Zij zou voor een mailbericht zorgen. Nog steeds niets gehoord. Maar je zal toch als zorgvrager dringend op een antwoord zitten te wachten. Dit is ongekend.”

“Vervolgens heb ik opnieuw contact gehad met de oudere dame in kwestie. De huishoudelijke hulp had van de gemeente vernomen dat de indicatie in ieder geval dit jaar nog hetzelfde zou blijven.  Mevrouw werd naar mijn idee terecht weer verdrietig, want ze zei : ‘Men had al gezegd dat het dit jaar hetzelfde zou blijven. Maar volgend jaar komen ze weer, ik kan het niet meer aan. Ik ben dik in de tachtig’.”

“Mochten de lezers van deze site ook zulke ervaringen hebben laat het ons weten. Wij zullen er dan mee naar de verantwoordelijk wethouder gaan en voor u proberen een oplossing te vinden. [email protected] of 06-41755123.”

 

Reacties

article
1539
Informatie aan ouderen blijft rommelig
De informatie aan ouderen in Alkmaar is nog steeds rommelig. Dit constateert Arie Epskamp, fractievoorzitter
https://alkmaar.nieuws.nl/nieuws/1539/1539/
2015-05-29T16:33:12+00:00
https://cdn.nieuws.nl/media/sites/10/2015/05/civilian-service-63616_640.jpg
Nieuws