‘Als je niet naar de stad kunt, komt de stad wel naar jou’

Foto: Aangeleverd - Alkmaar Marketing

Alkmaars Bolwerk en Alkmaar Marketing zetten thuisservice-netwerk op van winkels en horecabedrijven: Bosje bloemen, kaasfondue of item uit de voorjaarscollectie? De Alkmaarse stad komt naar je toe via www.bezorgeninalkmaar.nl.

ALKMAAR – Nu het land sinds vorige week zondagmiddag ‘op slot’ zit, is het stil in de stad van Alkmaar. Al zitten de ondernemers alles behalve stil: talloze winkels en restaurants gaan producten aan huis bezorgen. De bewoner kan alle shops en horeca inmiddels via één website bereiken: www.bezorgeninalkmaar.nl – een initiatief van Alkmaar Marketing.

Ger Welbers, directeur van Alkmaar Marketing: “In samenwerking met het Alkmaars Bolwerk, centrummanagement en met steun van Gemeente Alkmaar hebben we de krachten gebundeld. In het kader ‘als je niet naar de stad kunt, komt de stad wel naar jou’. Veel winkels en horeca-ondernemers hebben hun zaak inmiddels aangemeld.”

“In appgroepen en op social media zagen we kort na het ingaan van de maatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen de eerste losse initiatieven voorbijkomen”, aldus Axel de Groot, voorzitter van het Alkmaars Bolwerk. “Op www.bezorgeninalkmaar.nl vind je nu in één oogopslag een overzicht van het totale aanbod. Zo kunnen we de bedrijvigheid in de stad toch gaande houden.”

Op de site staan inmiddels ruim 40 ondernemingen en dat aantal groeit elk uur. Winkels en horeca kunnen zich op www.bezorgeninalkmaar.nl gratis aanmelden. Het team van Alkmaar Marketing blijft (vanuit huis) de site continu aanvullen met nieuwe winkels en restaurants die zich aansluiten. Welbers: “De aanmeldingen blijven binnenstromen. En om www.bezorgeninalkmaar.nl extra onder de aandacht te brengen bij bewoners, start Alkmaar Marketing in samenwerking met Creative Agency Raadhuis een uitgebreide campagne. Op Facebook, digitale borden, in nieuwsbrieven en lokale kranten; overal laten we weten dat de stad naar je toekomt.”

Wethouder Economie Pieter Dijkman staat volledig achter het initiatief. “Dat de bedrijvigheid in veel sectoren plotseling stilvalt, is een flinke klap voor de lokale economie. Op deze manier kan de consument de lokale ondernemer toch steunen in deze moeilijke tijd.”

Reacties