Alkmaar Marketing en VVV Alkmaar gefuseerd

Foto: Wim Meijer Fotografie

ALKMAAR – De stichtingen Alkmaar Marketing en VVV Alkmaar zijn gefuseerd in een nieuwe stichting die alle activiteiten voortzet. De naam van de nieuwe stichting is ‘Hart van Noord-Holland’. Aan de naam wordt toegevoegd ‘regio- en stadsmarketing’ waardoor meteen duidelijk wordt waar de stichting voor staat.

Ger Welbers was al directeur bij de fuserende stichtingen en is dat ook bij de nieuwe stichting: “De fusie is een logische stap. De werkzaamheden van Alkmaar Marketing en VVV liggen veelal in elkaars verlengde. Door de samenvoeging wordt de afstemming onderling nog vanzelfsprekender hetgeen zal leiden tot een maximaal resultaat. Alle doelgroepen en partners van de nieuwe stichting profiteren daarvan.”

Ook wethouder Citymarketing & Evenementen Elly Konijn is blij met de fusie: “Wij zijn blij dat beide Alkmaarse organisaties elkaar actief hebben opgezocht en de handen ineen hebben geslagen. Hierdoor kunnen zij hun activiteiten voor bewoners, bezoekers en bedrijven nog beter afstemmen en uitvoeren.”

Het VVV informatiepunt, dat dit jaar 125 jaar bestaat, blijft gevestigd in het Waaggebouw en de marketingactiviteiten vinden plaats vanuit het huidige pand van Alkmaar Marketing aan de Gedempte Nieuwesloot. De namen Alkmaar Prachtstad, Visit Alkmaar en VVV Alkmaar blijven bestaan als merken waaronder de activiteiten plaatsvinden. Per 1 januari van dit jaar verricht de nieuwe stichting Hart van Noord-Holland regio- en stadsmarketing, samen met reclamebureau Reclame aan de Kust, ook de marketing voor Bergen, Egmond, Schoorl en Castricum.

Cookieinstellingen