Dirk en Dekamarkt winnen ‘Website van het Jaar Award’ 2018

Foto: Detailresult Groep

Gisteravond zijn in het nieuwe Amsterdome de ‘Website van het Jaar Awards’ uitgereikt. Dit is de grootste online publieksprijs die jaarlijks uitgereikt wordt aan de beste websites van Nederland.

Binnen de categorie Supermarkten en FMCG retailers werden de awards gewonnen door Dirk en DekaMarkt. Een groot succes voor de Detailresult Groep, de groep waarin de twee supermarkten sinds hun fusie van 2007 zijn samengebracht.

Dekamarkt de beste
De website van DekaMarkt wordt door het publiek het hoogst beoordeeld op inhoud, navigatie, ontwerp en aanbevelingsintentie en wint daarmee de award voor ‘Beste Website van het Jaar’.

Dirk de populairste
Dirk heeft in de categorie Supermarkten de meeste stemmen ontvangen en is daarom verkozen tot ‘Populairste Website van het Jaar’. Hiermee laten ze andere retailers als Jumbo, Albert Heijn, Lidl en Picnic achter zich.Jeffrey Peereboom, online marketing manager van de Detailresult Groep, straalt: “Wat een enorme eer om beide awards binnen deze categorie te winnen, terwijl er maar liefst 12 supermarktketens genomineerd waren. Ook Thijs Nootenboom, Business Development Manager, is trots: “De websites van Dirk en DekaMarkt zijn het afgelopen jaar vernieuwd en we zijn continu bezig om de klantervaring te verbeteren. Het winnen van de deze awards is een prachtig compliment voor de collega’s die hier aan mee hebben gewerkt.”

Selectieprocedure
Het Nederlandse publiek kon tot en met 23 oktober zijn stem uitbrengen op meer dan 400 genomineerde websites en dat deden ze flink met 394.741 stemmen. Er kon gekozen worden uit 37 categorieën waarbij er een oordeel werd geveld over inhoud, navigatie en ontwerp. Per categorie zijn er 2 prijzen te winnen: de ‘Beste Website van het Jaar en de Populairste Website van het Jaar.

Cookieinstellingen